Aquesta notícia es va publicar originalment el 04/08/2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El president de Ports i secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, ha assegurat que la nova llotja del port de Deltebre serà "la més moderna del país" perquè integrarà serveis gastronòmics i turístics. "Incorpora aquests espais que necessita el sector per a operar i fer millor la seva feina i a més a més tindrà una planta dedicada a l'excel·lència per gaudir dels productes del mar del delta de l'Ebre en el sentit més ampli", ha destacat. Gavín i el director general de Ports, Pere Vila, han visitat les obres de la nova llotja del peix que estarà acabada el març de l'any que ve, i on l'administració portuària inverteix 800.000 euros.
La nova llotja del peix de Deltebre evitarà que els pescadors hagin de traslladar les caixes de peix 10 quilòmetres, fins al port fluvial del municipi, per comercialitzar-les. Com ha destacat el secretari de la confraria de pescadors de Deltebre, Pasqual Chacón, s'evitaran "anar i venir" amb el peix i les constants dificultats sanitàries que comporta així com la pèrdua de temps. "Estem contents perquè ens evitarà molta labor i documentació, els certificats de transport, vehicles autoritzats, és una dificultat continua ara", ha recordat.
La Confraria de pescadors Sant Joan de Deltebre captura sobre les 300 i 400 tones de peix cada any – sobre les 200 tones el 2020, a causa del Glòria i la pandèmia–, i un volum de negoci d'entre 1,8 i 2 milions d'euros l'any. És una confraria "diferent", amb una flota de 24 barques d'arts menors i una setantena de mariscadors. És la principal confraria en algunes espècies de marisc a Espanya, tenen una pesquera continental dins del riu i són els principals pescadors d'angula a Catalunya. "A poc a poc anem creixent i per a nosaltres és un dia memorable que comenci aquesta obra que necessitàvem, i estem contents que s'estudiï la possible ampliació del port perquè volem créixer junt amb aquesta inversió que es fa aquí", ha apuntat Chacón.
Els problemes de mobilitat al canal de la desembocadura continuen, però els pescadors agraeixen la feina que s'ha fet. El 2019 el consistori va assumir el cost d'un primer dragatge a la bocana del riu Ebre per ajudar el sector i es treballa per tenir nous permisos per fer-ne els pròxims quatre anys. Es preveuen reunions amb l'IDECE (Institut pel Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre), organisme de la Generalitat que té competències en la navegabilitat del riu Ebre, però també es reclama la col·laboració financera del govern espanyol.
La nova llotja
Les obres s'han iniciat amb l'excavació i construcció dels fonaments del nou edifici. El projecte preveu tres zones diferenciades amb un espai de recepció del peix, la sala de subhastes amb grades, una sala de manipulació del peix i espai per a la distribució dels productes pesquers. A més de la sala de reunions i un tercer espai administratiu per a la confraria, la llotja tindrà un circuit perquè es pugui visitar i veure la subhasta del peix, un nou atractiu turístic que completarà un bar-restaurant a la planta superior, on s'oferirà el producte del Delta i des d'on es tindran vistes privilegiades a la desembocadura del riu Ebre.
"Ha estat dissenyada sota l'òptica que la pesca avui ja no és només un sector industrial i primari perquè té al seu entorn una visió de la gastronomia del producte de qualitat i està vinculat amb l'atractiu turístic que tenen aquestes terres", ha destacat el president de Ports, Isidre Gavín.
La nova llotja del peix de Deltebre evitarà que els pescadors hagin de traslladar les caixes de peix 10 quilòmetres, fins al port fluvial del municipi, per comercialitzar-les. Com ha destacat el secretari de la confraria de pescadors de Deltebre, Pasqual Chacón, s'evitaran "anar i venir" amb el peix i les constants dificultats sanitàries que comporta així com la pèrdua de temps. "Estem contents perquè ens evitarà molta labor i documentació, els certificats de transport, vehicles autoritzats, és una dificultat continua ara", ha recordat.
La Confraria de pescadors Sant Joan de Deltebre captura sobre les 300 i 400 tones de peix cada any – sobre les 200 tones el 2020, a causa del Glòria i la pandèmia–, i un volum de negoci d'entre 1,8 i 2 milions d'euros l'any. És una confraria "diferent", amb una flota de 24 barques d'arts menors i una setantena de mariscadors. És la principal confraria en algunes espècies de marisc a Espanya, tenen una pesquera continental dins del riu i són els principals pescadors d'angula a Catalunya. "A poc a poc anem creixent i per a nosaltres és un dia memorable que comenci aquesta obra que necessitàvem, i estem contents que s'estudiï la possible ampliació del port perquè volem créixer junt amb aquesta inversió que es fa aquí", ha apuntat Chacón.
Els problemes de mobilitat al canal de la desembocadura continuen, però els pescadors agraeixen la feina que s'ha fet. El 2019 el consistori va assumir el cost d'un primer dragatge a la bocana del riu Ebre per ajudar el sector i es treballa per tenir nous permisos per fer-ne els pròxims quatre anys. Es preveuen reunions amb l'IDECE (Institut pel Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre), organisme de la Generalitat que té competències en la navegabilitat del riu Ebre, però també es reclama la col·laboració financera del govern espanyol.
La nova llotja
Les obres s'han iniciat amb l'excavació i construcció dels fonaments del nou edifici. El projecte preveu tres zones diferenciades amb un espai de recepció del peix, la sala de subhastes amb grades, una sala de manipulació del peix i espai per a la distribució dels productes pesquers. A més de la sala de reunions i un tercer espai administratiu per a la confraria, la llotja tindrà un circuit perquè es pugui visitar i veure la subhasta del peix, un nou atractiu turístic que completarà un bar-restaurant a la planta superior, on s'oferirà el producte del Delta i des d'on es tindran vistes privilegiades a la desembocadura del riu Ebre.
"Ha estat dissenyada sota l'òptica que la pesca avui ja no és només un sector industrial i primari perquè té al seu entorn una visió de la gastronomia del producte de qualitat i està vinculat amb l'atractiu turístic que tenen aquestes terres", ha destacat el president de Ports, Isidre Gavín.