ACTUALITAT

Freixenet invertirà prop de 30 milions d'euros en ampliar les caves de Sant Sadurní

La companyia preveu tancar l'any superant la xifra rècord de 100 milions d'ampolles venudes

| 01/12/2021 a les 17:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Magazine
Imatge il·lustrativa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 01/12/2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Grup Freixenet ampliarà les caves de Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès) amb una inversió de prop de 30 milions d'euros i un increment de capacitat de les instal·lacions del 35%. Amb aquesta obra, la més important dels últims 20 anys, la companyia abandonarà tres magatzems externs i també preveu eixamplar la producció, amb una nova línia per desgorjar 15.000 ampolles cada hora. La intenció és que aquesta nova àrea, construïda dins el recinte central de Freixenet, estigui operativa el 2024, segons ha detallat aquest dimecres el conseller delegat de la cavista, Pere Ferrer. D'altra banda, els directius de la companyia han celebrat el ritme de vendes d'aquest 2021, en què preveuen superar la xifra rècord de 100 milions d'ampolles.

Ferrer ha assegurat que han emprès aquesta ampliació "gràcies als resultats molt bons del 2020 i 2021" i perquè "fa temps que l'empresa necessita més espai per a cava". El conseller delegat ha precisat que ara la companyia té diversos magatzems repartits a l'Alt Penedès, de manera que l'ampliació de la seu de Sant Sadurní els permetrà internalitzar part d'aquest estoc. En concret, la firma abandonarà dos magatzems de Sant Pere Molanta (Olèrdola) i un de Torrelavit. També s'assumirà part de la producció de Caves Castellblanc.

A l'ampliació que es farà a Sant Sadurní hi cabran 35 milions d'ampolles, la meitat dels quals ara són als magatzems externs, mentre la resta seran de nova producció. La previsió és que les obres comencin durant el 2022 i l'espai estigui operatiu el 2024. Ferrer ha explicat que el pressupost de l'obra encara no està tancat, però ha dit que serà proper als 30 milions d'euros, sent la inversió més ambiciosa de la firma des de principis dels 2000. El que no es preveu és ampliar la plantilla.

D'altra banda, Ferrer ha recordat que el Grup Freixenet acaba de restructurar els seus òrgans interns després de l'escissió de Dr Oetker, matriu de la cavista des que es va signar l'aliança amb Henkell el 2018. Des del novembre passat, Freixenet va passar a formar part de Geschwister Oetker, el grup liderat per 3 dels 8 germans que havien estat propietaris de Dr Oetker.

El nou grup té una facturació que supera els 2.000 MEUR i dona feina a més de 8.000 treballadors. Ferrer ha destacat que Freixenet és "la joia de la corona" d'aquesta nova entitat empresarial, ja que representen gairebé la meitat de la facturació. Fruit de la creació d'aquest grup, han entrat al consell d'administració de Freixenet dos dels germans Oetker, mentre Andreas Brokemper i els dos germans Ferrer mantenen els seus càrrecs.



La companyia també ha presentat la campanya de Nadal, època en què concentra un 30% de les seves vendes. La nova promoció s'estrena aquesta setmana sota el lema 'La vida és com la celebres', "inspirada en l'estil de vida mediterrani i l'alegria de viure", segons ha destacat la CMO de Freixenet, Martina Obregón.