Aquesta notícia es va publicar originalment el 29/01/2024 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
BWW 2024 superarà per tercera edició consecutiva les seves pròpies marques. El saló de referència del vi espanyol de qualitat creixerà un 8% assolint els 6.800m2 d’espai expositiu i comptarà amb més de 850 empreses expositores, un 3% més que el 2023. A més, al costat d’ICEX España, BWW convidarà més de 650 grans compradors i importadors de països estratègics per al vi espanyol de qualitat, un 8% més que en l’última edició.
Cal destacar també l’alt índex de fidelització dels cellers participants, que ha passat del 58% a més del 70%. En aquest sentit, BWW 2024 comptarà amb cellers que posen el focus en l’alta qualitat del seu producte, des de les més petites fins a les més conegudes i oferirà un recorregut únic a través de les diferents zones productores de vi d’Espanya. Així, seran presents grans marques com Protos, Matarromera, Pago de Capellanes, Vallformosa, o Freixenet i centenars de mitjans i petits cellers agrupats en més de 70 Denominacions d’Origen com Cava, Ribera del Duero, Rueda, Priorat, Bierzo, Madrid, València, Jumilla, Costers del Segre o Navarra. Totes elles han reservat el seu espai a BWW i cadascuna s’encarrega de convocar els cellers de la D.O.
El saló, que enguany tindrà lloc del 5 al 7 de febrer al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, estarà estructurat en tres grans àrees. La més gran serà BWW Lands, que reunirà els cellers organitzats per Denominacions d’Origen i altres segells de qualitat en funció de la seva procedència geogràfica. El seguirà BWW Brands, amb cellers, grups, distribuïdors i associacions de productors que representen algunes de les marques més reconegudes del mercat. La tercera àrea serà BWW Complements & Tech, amb empreses que ofereixen equips, accessoris i serveis per al sector del vi.
Més negoci i internacionalització
La Barcelona Wine Week preveu generar més negoci que mai i per això, amb la col·laboració d’ICEX España, preveu convidar 650 grans compradors internacionals – un 8% més que el 2023 – de mercats clau per a l’exportació de vi espanyol com els Estats Units, Alemanya, el Canadà, Països Baixos, la Xina, el Regne Unit, Bèlgica, Mèxic o el Japó.
A més, l’organització treballa per a augmentar la demanda interna, per la qual cosa comptarà també amb diversos programes d’invitació de compradors clau i distribuïdors a nivell nacional. BWW posarà a la disposició de tots ells una plataforma en línia amb la qual es preveu agendar més d’ 11.400 reunions de negocis amb cellers expositors.
El 2023, BWW va reunir 20.000 visitants professionals, dels quals un 20% van ser internacionals, procedents de més de 80 països.
Tines, àmfores, barriques i almàsseres
L’ampli programa d’activitats de BWW 2024 tornarà a comptar amb experts, crítics, Masters of Wine, sommeliers i destacats elaboradors del panorama vitivinícola actual. S’analitzaran grans reptes i macrotendències i, en aquesta edició, l’eix temàtic central abordarà la varietat de recipients per a l’elaboració i criança del vi, des dels que estan en vies de recuperació fins als més innovadors. Experts i elaboradors aprofundiran en la tendència de la indústria d’utilitzar recipients singulars, nous o recuperats, que permeten que el vi s’expressi amb major llibertat i puresa.
Aquesta diversitat de materials i la seva influència en el vi també es podrà apreciar en l’espai Wine Tasting Journey – Soils of Spain by #alimentosdespaña, del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, que oferirà un tast autoguiat amb vins elaborats o envellits en recipients singulars.
Així mateix, el programa de ponències i tastos del saló abordarà reptes per a la indústria com la sostenibilitat, la digitalització, la innovació, la internacionalització o l’enogastroturisme. El programa d’activitats de BWW inclou més de 50 tastos, ponències i debats i comptarà amb un centenar de reconeguts experts.
Més informació i compra d'entrades AQUÍ
Cal destacar també l’alt índex de fidelització dels cellers participants, que ha passat del 58% a més del 70%. En aquest sentit, BWW 2024 comptarà amb cellers que posen el focus en l’alta qualitat del seu producte, des de les més petites fins a les més conegudes i oferirà un recorregut únic a través de les diferents zones productores de vi d’Espanya. Així, seran presents grans marques com Protos, Matarromera, Pago de Capellanes, Vallformosa, o Freixenet i centenars de mitjans i petits cellers agrupats en més de 70 Denominacions d’Origen com Cava, Ribera del Duero, Rueda, Priorat, Bierzo, Madrid, València, Jumilla, Costers del Segre o Navarra. Totes elles han reservat el seu espai a BWW i cadascuna s’encarrega de convocar els cellers de la D.O.
El saló, que enguany tindrà lloc del 5 al 7 de febrer al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, estarà estructurat en tres grans àrees. La més gran serà BWW Lands, que reunirà els cellers organitzats per Denominacions d’Origen i altres segells de qualitat en funció de la seva procedència geogràfica. El seguirà BWW Brands, amb cellers, grups, distribuïdors i associacions de productors que representen algunes de les marques més reconegudes del mercat. La tercera àrea serà BWW Complements & Tech, amb empreses que ofereixen equips, accessoris i serveis per al sector del vi.
Més negoci i internacionalització
La Barcelona Wine Week preveu generar més negoci que mai i per això, amb la col·laboració d’ICEX España, preveu convidar 650 grans compradors internacionals – un 8% més que el 2023 – de mercats clau per a l’exportació de vi espanyol com els Estats Units, Alemanya, el Canadà, Països Baixos, la Xina, el Regne Unit, Bèlgica, Mèxic o el Japó.
A més, l’organització treballa per a augmentar la demanda interna, per la qual cosa comptarà també amb diversos programes d’invitació de compradors clau i distribuïdors a nivell nacional. BWW posarà a la disposició de tots ells una plataforma en línia amb la qual es preveu agendar més d’ 11.400 reunions de negocis amb cellers expositors.
El 2023, BWW va reunir 20.000 visitants professionals, dels quals un 20% van ser internacionals, procedents de més de 80 països.
Tines, àmfores, barriques i almàsseres
L’ampli programa d’activitats de BWW 2024 tornarà a comptar amb experts, crítics, Masters of Wine, sommeliers i destacats elaboradors del panorama vitivinícola actual. S’analitzaran grans reptes i macrotendències i, en aquesta edició, l’eix temàtic central abordarà la varietat de recipients per a l’elaboració i criança del vi, des dels que estan en vies de recuperació fins als més innovadors. Experts i elaboradors aprofundiran en la tendència de la indústria d’utilitzar recipients singulars, nous o recuperats, que permeten que el vi s’expressi amb major llibertat i puresa.
Aquesta diversitat de materials i la seva influència en el vi també es podrà apreciar en l’espai Wine Tasting Journey – Soils of Spain by #alimentosdespaña, del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, que oferirà un tast autoguiat amb vins elaborats o envellits en recipients singulars.
Així mateix, el programa de ponències i tastos del saló abordarà reptes per a la indústria com la sostenibilitat, la digitalització, la innovació, la internacionalització o l’enogastroturisme. El programa d’activitats de BWW inclou més de 50 tastos, ponències i debats i comptarà amb un centenar de reconeguts experts.
Més informació i compra d'entrades AQUÍ