Una mirada informativa a l’enogastronomia de Catalunya que defensa la comunicació cuinada a foc lent.

Gastrotalkers.cat és una publicació digital dedicada a la cultura enogastronòmica catalana que treballa en l’espectre comunicatiu i ha forjat els seus pilars en notícies, reportatges i entrevistes, receptes de cuina i propostes d’agenda pensats per a lectors interessats en l’especialització i en una comunicació més pausada.

L’espai va néixer el 23 d'abril de 2018 amb la voluntat d’imprimir una nova mirada, reflexiva i pausada, sobre la cultura enogastronòmica, centrada en l’experiència personal, viscuda i gaudida, basada en entrevistes i reportatges en profunditat, i també amb un apartat important dedicat a l’agenda i a la descoberta d'espais gastronòmics.

A nivell filosòfic, Gastrotalkers.cat defensa l’ideari del fundador i president del moviment Slow Food, Carlo Petrini, qui en relació a la gastronomia diu:
 
“És una ciència completa i multidisciplinar que l’acadèmia es va negar a acceptar durnat anys. És holística i quan parlem d’ella, parlem de tot allò humà quan es tracta de menjar. És física, química, biologia, genètica, agricultura, història, antropologia, sociologia, identitat cultural i, encara que no ho creguin, economia política”.

Per aquest motiu, les seccions de Gastrotalkers.cat van més enllà de la informació gastronòmica, buscant els orígens, el com i el per què dels aliments, de la cultura, de les múltiples cuines que hi ha a Catalunya, de les tradicions i dels seus motius, de la nutrició i de les conseqüències d’optar per uns productes o per uns altres, de l’alimentació sostenible que ha d’assegurar la continuïtat del planeta i del consum bo, sa i just, és a dir, saludable. Des de Gastrotalkers.cat s’ha intentat sempre posar l’accent en la importància de triar bé l’alimentació perquè és una manera de fer salut, de forjar identitats i de generar atractiu i interès pel país.

En cada un d’ells, hi ha la voluntat d’aprofundir amb rigor i franquesa en la riquesa enogastronòmica del país que el mitjà tractarà de posar en valor periòdicament amb articles d’especialistes i professionals del món de la comunicació i del sector foodie.

Gastrotalkers.cat també destaca per una mirada diferent a nivell comunicatiu i periodístic. En temps de rapidesa i d’immediatesa, l’equip aposta per una comunicació cuinada a foc lent, anant al detall, a l’anàlisi i convidant el lector a la reflexió. La voluntat de l’equip és dotar de temps, valors i sensibilitat els continguts que es publiquen. 

Des d’aquestes línies us convidem a formar part del projecte i a defensar la gastronomia, els vins i la comunicació treballats des de la calma, la imparcialitat, el cor i el coneixement.